Zawód Specjalista dot. SEO – Czy warto?

Coraz więcej firm dostrzega potencjał jaki drzemie w Internecie jako miejscu promocji swojej działalności. W końcu łatwiej jest włączyć komputer, wejść na Google i rozpocząć swoje poszukiwania zamiast przeglądać papierowe książki telefoniczne czy też ogłoszenia firm w gazetach. A skoro to wyszukiwarki internetowe są głównym miejscem, w którym szuka się różnorodnych usług, również one są najlepszym miejscem do zaprezentowania swojej oferty firmom. Taką promocją zajmują się właśnie specjaliści ds SEO.

SEO (ang. Search Engine Optimisation) to wszelkie działania podejmowane przez specjalistę (in. pozycjonera), które mają na celu wyświetlanie danej strony na jak najwyższych pozycjach po wpisaniu określonych słów kluczowych. Zadaniem specjalisty ds SEO jest więc zmodyfikowanie zawartości strony oraz jej promocja na innych stronach w taki sposób, aby wyszukiwarki ustawiły ją wysoko w swoich rankingach. Jeśli np. prowadzisz gabinet kosmetyczny w Toruniu, po zleceniu pozycjonowania Twoja strona powinna się wyświetlać na najwyższych pozycjach po wpisaniu m.in. fraz takich jak: gabinet kosmetyczny Toruń, kosmetyczka Toruń, zabiegi kosmetyczne Toruń.

Aby zostać specjalistą ds SEO, nie jest wymagane wykształcenie w danym kierunku. W chwili obecnej żadne uczelnie nie kształcą w tym kierunku, a wiedzę tę zdobywa się na podstawie książek, wiedzy zaczerpniętej ze stron, a przede wszystkim testowania różnych rozwiązań. Z tego względu zawód pozycjonera jest zawodem pasjonatów, którzy samodzielnie odkrywają tajniki tego procesu. Jest to zawód przyszłościowy, tym bardziej jeśli połączy się do z dodatkowymi formami promocji stron w Internecie, np. prowadzenie kampanii reklamowych w Google AdWords.