Zawód Copywriter – Czy warto?

W obecnych czasach gdzie panuje telewizja i Internet, a firmy uczestniczą w istnym “wyścigu szczurów”, aby tylko zwrócić na siebie uwagę klienta różnymi nowościami, dodatkami, promocjami nieocenioną rolę odgrywa reklama.


W całej tej maszynie biznesu bardzo ważna rolę odgrywa zawód copywritera. Jest to praca przeznaczona dla ludzi z wielką wyobraźnią i wyszukanymi predyspozycjami. Copywriter to mózg reklamy, do jego zadań należy stworzenie pomysłu na hasło, film reklamowy, piosenkę, ogłoszenie itp. – wszystko to musi być łatwe i proste, a jednocześnie ma za zadanie zainteresować klienta produktem. Aby dobrze wywiązywać się z zadania, copywriter musi jak najlepiej poznać rynek, zasady komunikacji masowej, zachowania klientów, a także mieć opanowany język angielski. Aby zostać copywriterem, nie trzeba kończyć wyszukanych kierunków studiów – ważna jest głowa pełna pomysłów i zaangażowanie. Na polskim rynku jest to praca głównie dorywcza i kojarzona z agencjami reklamowymi.


Copywriterów poszukuje się najczęściej wśród absolwentów szkół wyższych na kierunkach związanych z reklamą, które zdecydowanie ułatwiają odnalezienie się w tej branży. Jednak zawód ten to pole do popisu dla tak zwanych samouków, którzy szybko poznają zasady rządzące rynkiem, mają talent i wiele pomysłów. Ale to nie wszystko… tworzeniem tekstów może zajmować się także osoba, która nie ma nic wspólnego z branżą reklamową. Właściciele stron internetowych często są gotowi zapłacić za dostarczenie tekstów na nie. W takim przypadku wystarczy mieć “lekkie pióro” i oczywiście zainteresowanego zleceniodawcę. Artykuły mogą dotyczyć niemal każdej tematyki – od tekstów na tematy takie jak “Objawy i leczenie depresji”, przez relacje z wakacji, np. “Relacja z wyjazdu na Cypr”, po bardziej specjalistyczne, które wymagają zaawansowanej wiedzy na zadany temat.