Zarabianie w Internecie – Era Revenue Sharing
Każdego dnia powstaje ich bardzo duża ilość – jedne są obiecujące, inne kuszą wysokim zwrotem z inwestycji, jeszcze inne niosą za sobą nowatorskie rozwiązania. Rosnąca liczba programów, to teoretycznie większa możliwość zarabiania w Internecie, ale także większe niebezpieczeństwo utraty pieniędzy. Najlepsi w tym biznesie zaczynają z dużą kwotą wraz ze startem programu i szybko ją odzyskują. Potem już tylko wypłacają część zarobków, nie martwiąc się ewentualnymi problemami. Nawet gdy program po jakimś czasie przestaje istnieć, oni do tego momentu odzyskali zainwestowane pieniądze, oraz już na nim zarobili.
Najważniejszą rzeczą aby zarabiać w Internecie jest wybór odpowiedniego programu
Tracą Ci, którzy dopiero szukają metod zarabiania przez Internet i nie posiadają doświadczenia. Niektóre programy mają ciekawe i przyciągające strony internetowe, oferują wysokie zarobki, a co wydaje się najważniejsze, działają już długo i wciąż wypłacają pieniądze.
Większość firm rejestrowanych jest w rajach podatkowych, jako spółki offshore. O zaletach takiej spółki możecie przeczytać w Internecie – ale to jest podstawa, by do każdego programu podchodzić z ograniczonym zaufaniem.
Zanim zdecydujemy się zainwestować jakiekolwiek pieniądze, należy dokonać szczegółowej analizy programu. Nie mając doświadczenia, nie wiemy na jakie aspekty powinniśmy zwrócić uwagę – dlatego w tym rodzaju biznesu bardzo ważne jest mieć osobę, która wprowadzi nas w temat Revenue Sharing. Osobę taką również należy wybierać ostrożnie – niestety wciąż łatwo trafić na kogoś, kto chce nas tylko wciągnąć pod siebie i zarobić jednorazową prowizję.
Nie ufaj na słowo, zawsze szczegółowo przeanalizuj program, w który zamierzasz zainwestować
Nie każdy program to SCAM, ale każdy osiągnie w końcu maksymalną popularność i przestanie zarabiać– dlatego najważniejsze dla Nas jest dywersyfikacja. Zanim jednak będzie ona możliwa, musimy zacząć zarabiać. Pomoże nam w tym dokładna analiza programu. Na co powinniśmy zwrócić uwagę?
1. Dane dotyczące strony
Badamy popularność programu od początku jego istnienia na podstawie ruchu na stronie oraz jego pochodzenia. Wykorzystać do tego możemy witrynę Alexa.
Aby nasza analiza była miarodajna, trzeba wziąć pod uwagę, że od razu po starcie każdy program zyskuje na popularności – dlatego mierzymy ją dopiero po jakimś czasie od startu programu. To pozwoli nam określić, czy np. wciąż dołączają nowe osoby – co oznacza, że program cały czas się rozwija. Pamiętajmy jednak, że zbyt szybki wzrost popularności programu nie jest wcale plusem, a wręcz przeciwnie – może wpłynąć niekorzystnie na jego działanie w dłuższej perspektywie czasu.
Wokół rankingu Alexa istnieje trochę kontrowersji, nie można traktować go jako wyznacznik jakości programu, gdyż ranking ten wyświetla jedynie ruch na stronie, a nie określa jej jakości.
Warto dodatkowo skorzystać z narzędzia Google Trends i zobaczyć czy tendencje są podobne.
Podobnych narzędzi jest oczywiście więcej, jednakże wybierać należy te najbardziej miarodajne.
2. Recenzje i opinie
Niektóre programy posiadają na swojej stronie zakładkę „testimonials”, tych referencji oczywiście nie bierzemy pod uwagę z uwagi na fakt, że mogą być one po prostu sfałszowane na potrzeby programu. Warto jednak zwrócić uwagę na recenzje, napisane przez osoby, które aktualnie są w danym programie, a dodatkowo mają autorytet. Powinniśmy w nich znaleźć ciekawe informacje na temat ogólnego działania programu, wypłat, pomocy technicznej, czy ewentualnych problemów. Podchodźmy jednak do nich z dystansem – mogą być przekoloryzowane, w końcu są pisane głównie po to, by zdobyć osoby polecone.
3. Nieprawdziwe opinie
Niektóre programy, padają ofiarami nieszczerych recenzji, pisanych przez osoby, które w zamiarze mają pozyskiwanie osób do swoich programów. Takie osoby piszą recenzje, pozycjonowane pod kątem SEO, wykorzystując popularne frazy, jak np. „traffic monsoon”. W swoich recenzjach opisują program ze złej strony i wręcz ostrzegają przed nim, jednocześnie zachęcając do dołączenia do innego biznesu. W pułapkę takich recenzji wpadają osoby, które nie są pewne swojej pierwszej inwestycji i szukają opinii w Internecie.
4. Opinie na forach internetowych
Najbardziej wartościowe recenzje możemy znaleźć na forach tematycznych o zarabianiu. Każdy program posiada swój temat, w którym forumowicze opisują wszystkie doświadczenia z danym biznesem i co najważniejsze dzieje się to praktycznie w czasie rzeczywistym.
Tutaj uważać musimy jedynie na opinie niedoświadczonych użytkowników lub wiecznych pesymistów, gdyż czasem mogą być one mało wartościowe i wprowadzające w błąd. Zdarza się, że startujący program jest źle oceniany ze względu na nieudane poprzednie projekty administratora. W rzeczywistości jednak, administrator z nieudanym biznesem posiada więcej doświadczenia i jest bardziej prawdopodobne to, że następny jego program odniesie sukces.
Czasami możemy również trafić na recenzje od osób, które nie zrobiły analizy przed inwestycją i straciły pieniądze. Z reguły w takich opiniach czytamy, że idea Revenue Sharing jest bezsensowna, oparta na piramidach finansowych i można na niej tylko stracić pieniądze.
Warto również poszukać planu marketingowego danego programu oraz tzw. webinarium lub prezentacji np. na Youtube. Są to internetowe seminaria, z których możemy się dowiedzieć jak działa dany program i czy jest on dla nas odpowiedni.
5. Pozyskiwanie informacji z Facebooka
Facebook jest doskonałym narzędziem marketingowym. Praktycznie każdy program posiada swoją oficjalną grupę, a często także wiele dodatkowych, zakładanych przez osoby promujące poszczególne biznesy i tworzące swoje struktury. W takich grupach możemy wyczytać wiele informacji na temat programu lub znaleźć jakąkolwiek niepokojącą wzmiankę. Znajdziemy tam także newsy dotyczące zmian – niektóre z nich mogą nie wróżyć nic dobrego. Szczególną uwagę należy zwrócić na:
– Spadki w naliczeniach
– Wzrastające prowizje od wpłat, czy wypłat
– Wydłużony czas wypłat
– Dodatkowe opłaty np. za członkostwo
Takie zmiany mogą świadczyć o tym, że program zaczyna mieć kłopoty finansowe i zdecydowanie należy się poważnie zastanowić nad dołączeniem do niego.
6. Informacje o administratorze programu
Prześwietlając dany program, warto też poświęcić kilka chwil na jego Administratora, znanego też jako CEO (Chief Executive Officer). Sprawdźmy, czy faktycznie istnieje taka osoba, czy może jego zdjęcia są zapożyczone z Internetu, przeanalizujmy również jego przeszłość oraz ewentualne porażki i sukcesy w biznesie.
Reasumując, aby nie stracić pieniędzy w Internecie, musisz podchodzić do takich inwestycji jak do każdego innego biznesu, z tą jednak różnicą, że analizę wykonujesz w świecie wirtualnym
Czynników, które należy sprawdzić przed dołączeniem do danego biznesu jest naprawdę wiele i czasami nie sposób wymienić wszystkie. W zależności od charakteru programu powinniśmy badać różne aspekty. Należy zawsze pamiętać, by inwestować tylko te pieniądze, które możemy stracić. Nigdy nie zaciągajmy kredytów, ani nie zapożyczajmy się skuszeni szybką i ciekawą ofertą zarobku, gdyż Revenu Sharing tak, jak tradycyjny biznes może najzwyczajniej w świecie splajtować.