Słowa kluczowe bez wątpienia są jednym z najważniejszych czynników rankingowych, a także w dużym stopniu odpowiadają za pozycję naszej witryny w hierarchii wyników wyszukiwania Google. To przy ich pomocy możemy stosunkowo łatwo zmieniać hasła pod jakim jesteśmy widoczni w wyszukiwarce, a także pozycjonować naszą witrynę. Często jednak nie wiemy do końca, czym są słowa kluczowe, na jakiej zasadzie działają, a także, dlaczego są takie ważne. W tym tekście odpowiadam na te wszystkie zagadnienia oraz podpowiadam, skąd pozyskiwać propozycję słów kluczowych, jeśli ustalamy je samodzielnie.
Czym są słowa kluczowe?
Słowa kluczowe to wyrażenia, które umieszcza się na witrynie w intensywny sposób, pod którymi chcemy być dostępni w wyszukiwarce Google. Są to słowa wiodące, najlepiej oddające tematykę danej witryny, które pozwalają wyszukiwać nasz serwis w wyszukiwarce Google. Słowa kluczowe służą również wyszukiwarce Google do interpretowania charakteru oraz tematyki naszej witryny.
Najczęściej słowami kluczowymi są pojedyncze słowa tematyczne lub ciągi kilku wyrazów. Ogólnie istnieje kilka typów słów kluczowych. Możemy zaliczyć do nich frazy główne, poboczne, longtaile czy frazy lokalne i branżowe. Ich celem jest informowanie Google pod jakimi hasłami powinna wyświetlać się w wyszukiwarce nasza strona internetowa.
Dlaczego są takie ważne?
Słowa kluczowe są bardzo ważnym elementem pozycjonowania strony internetowej. Przede wszystkim jest to jedyny możliwy sposób na poinformowanie wyszukiwarki Google, o czym jest nasza witryna i kiedy ma być wyświetlana. Dobranie odpowiednich słów kluczowych, a także zarządzanie nimi na naszej stronie internetowej jest zatem odpowiedzialne za poprawne interpretowania naszego serwisu. Wyszukiwarka Google nie ma żadnego innego sposobu na dowiedzenie się, kiedy ma wyświetlać naszą witrynę w internecie.
Słowa kluczowe, pod którymi chcemy być widocznie w internecie określamy samodzielnie dla naszej witryny. To z kolei daje możliwość świadomego zarządzania pozycjonowaniem i wyboru fraz pod jakimi będziemy widoczny w internecie. Działając w ten sposób możemy pozyskiwać ruch organiczny i odbiorców, a także klientów dla naszej marki. Możemy optymalizować proces pozycjonowania, dobierając odpowiednie słowa kluczowe na także realnie wpływać no to, jakich odbiorców będziemy pozyskiwali.
Dobór odpowiednich słów kluczowych to również dotarcie do odpowiedniej grupy odbiorców. Jeśli dobrze dobierzemy frazy, pod którymi będziemy obecni w internecie, odbiorcy będą otrzymywali poprawny wynik wyszukiwania w wyszukiwarce Google – czyli propozycją naszej strony. Jeśli frazy będą dobrze dobrane użytkownicy będą pozytywnie reagowali na naszą witrynę, a także pozytywnie oceniali naszą markę a także podejmowali więcej decyzji zakupowych.
Co warto podkreślić, dobór odpowiednich słów kluczowych jest jednym z najważniejszych czynników rankingowych w procesie pozycjonowania. Wpływają one zatem w istotny sposób na proces promowania naszej witryny w internecie. Powinniśmy więc przykładać odpowiednio dużo uwagi do doboru takich słów.

Jak dobierać słowa kluczowe i skąd czerpać propozycje?
Przede wszystkim, jeśli chcemy dobrać odpowiednie słowa kluczowe na naszą witrynę powinniśmy udać się z tym zadaniem do specjalistów. Są to profesjonaliści posiadający wiedzę, doświadczenie i kompetencje w tym zakresie. Będą oni wybierali najlepiej pasujące słowa kluczowe do naszego serwisu, które równocześnie będą pozwalały uzyskiwać duży ruch organiczny przy jednocześnie najmniejszej możliwej konkurencji. Wybór słów kluczowych z dużej puli jest dość trudnym zadaniem a ułożenie odpowiedniej strategii słów kluczowych dla naszej witryny jest ogólnie trudnym procesem.
Jeśli chcemy samodzielnie określić słowa kluczowe dla witryny, gdyż chcemy mieć kontrolę nad tym procesem lub po prostu nie posiadamy środków na wykupienie usługi SEO, jak najbardziej możemy również samemu określić taką pulę. W tym momencie przeważnie zastanawiamy się, gdzie możemy uzyskać propozycje słów kluczowych, pod którymi moglibyśmy pozycjonować naszą witrynę internetową. Pierwsze kroki należy skierować do planera słów kluczowych Google, czyli narzędzia Google służącego właśnie temu zadaniu. Narzędzie to jest darmowe, a także ogólnodostępne. Pozwala uzyskać długą listę słów kluczowych związanych z daną frazą główną lub tematyką. Na podobnej zasadzie działają zewnętrzne keyword generatory, które prezentują zestawienie słów kluczowych.
Gdzie na witrynie zamieszczać frazy?
Słowa kluczowe przede wszystkim będziemy zamieszkali w treściach dodawanych na naszą witrynę. Znajdują się one w tekstach SEO czyli tekstach specjalnie tworzonych z myślą o pozycjonowaniu. Będą znajdowały się również w zwykłym contencie publikowanym dla naszych czytelników. Kolejnym miejscem, w którym możemy używać słów kluczowych na witrynie są adresy URL. Wbrew pozorom jest to dobre miejsce do podkreślania najważniejszych fraz, pod którymi chcemy pozycjonować naszą witrynę. Słowa kluczowe mogą znajdować się zarówno w głównej nazwie adresu, ale i także tworzyć nazwy poszczególnych podstron po slashu.
Frazy możemy umieszczać też w kluczowych elementach naszej witryny, czyli menu, stopkach czy w innych elementach witryny. Możemy robić to ustalając odpowiedni tekst alternatywny dla zdjęć, czy nazwy multimediów i plików, jakie wygrywamy na naszą stronę internetową.
Pamiętaj: Dodając słowa kluczowe na naszą witrynę powinniśmy zadbać, aby przede wszystkim był to przemyślany schemat. Powinniśmy wybrać kilka – kilkanaście głównych słów kluczowych, na które będziemy kładli największy nacisk, a także określić bazę fraz pobocznych, które będą uzupełniały całą pulę i stanowiły tło dla fraz głównych. Słowa kluczowe należy dodawać również regularnie, a także naturalnie i w różnych miejscach w serwisu, tak aby wszystkie działania jak najbardziej przypominały typową działalność z serwisu.