Eko Marketing – Sprawdź jak przyciągać dzięki zielonemu marketingowi klientów do naszej marki i promować się postawą ekologiczną

Eko marketing to jeden z najnowszych i co ważne skutecznych trendów promocji marki w internecie oraz ogólnie. Ekologiczna podstawa znajduje pozytywny odbiór u coraz większej grupy osób, a rynek reklamy internetowej coraz częściej wykorzystuje zielony marketing. W tym tekście odpowiadamy na pytanie czym jest eko marketing, dlaczego warto go stosować, a także odpowiadamy na pytanie dlaczego stał się tak skuteczny i jak promować markę dzięki zielonemu marketingowi.

Czym jest zielony marketing?

Eko marketing to strategia marketingowa polegająca na promowaniu naszej marki poprzez postawę ekologiczną. Dotyczy ona całościowego funkcjonowania marki i jest wdrażana zarówno w świecie realnym jak i w internecie. Wymaga również spójności – minimalnej z realną podstawą naszej marki. Oznacza to, że stosować ją mogą marki i firmy jedynie podzielające przynajmniej w małym stopniu zielony charakter i dbanie o środowisko.

Po spełnieniu tego warunku wdrożenie eko marketingu nie wymaga już od nas spełnienia kolejnych i jest on przeznaczony dla wszystkich marek niezależnie od branży, wielkości czy sposobu działania. Echo marketing może być zarówno podstawowym sposobem promowania się marki, jak i dodatkowym uzupełniającym.

Zielony marketing wykorzystuje wiele działań i postaw, które mają na celu przedstawić naszą markę w oczach odbiorców jako ekologiczną oraz tym samym skłonić ich do wyboru naszych produktów. To właśnie pozytywna postawa oraz dbałość o naturę i środowisko mają sprawić, że klienci będą wybierali właśnie naszą markę.

Dlaczego eko marketing stał się tak ważny i skuteczny?

Eko marketing stał się niezwykle popularny, a co za tym idzie ważny z kilku względów. Pierwszym z nich jest rosnąca świadomość klientów. Coraz częściej przykładają oni sporą wagę do tego, w jaki sposób produkt został stworzony oraz jaki ma skład i wpływ na środowisko. To przez to potencjalni klienci chcą wybierać zdrowsze i bezpieczniejsze produkty, rezygnując z tych niewiadomego pochodzenia lub produkowanych tradycyjnie bez większej dbałości o środowisko.

Coraz więcej osób na rynku stara się również dbać o środowisko, a co za tym idzie samodzielnie pozytywnie na nie wpływać. Będąc marką eko dajemy potencjalnym klientom szansę na dbanie o naszą planetę poprzez wybór i korzystanie z naszych produktów czy usług. Eko marketing stał się zatem niezwykle skutecznym sposobem marketingowym ze względu wzrostu świadomości ekologicznej.

Korzyści płynące z wdrożenia eko marketingu

Eko marketing niesie ze sobą bardzo wiele różnego rodzaju korzyści. Przede wszystkim są to korzyści wizerunkowe, które pozwalają budować pozytywny wizerunek marki oraz być postrzeganym jako marka ekologiczna. Przełoży się to na możliwość budowania marki jako lidera branżowego, gdyż tylko marki najwyższej jakości dbają o środowisko – co nie jest obowiązkowym elementem funkcjonowania firmy. W oczach wielu osób działając i promując się w ten sposób, możemy zyskać niezwykle dużo, a będzie przynosiło to wiele korzyści w długiej perspektywie czasu.

Eko marketing to również a może przede wszystkim konkretne zyski i korzyści finansowe. Działając na rynku jako marka ekologiczna i oferując ekologiczne produkty potencjalnym klientom, będziemy dużo częściej wybierani niż marki niedbające o środowisko. Silna chęć wybrania jedynie zdrowych i bezpiecznych produktów, a także chęć dbania o środowisko przełożę się zatem na konkretne materialne profity dla naszej marki.

Na rynku znajduje się również bardzo duża grupa osób otwarcie wybierająca jedynie produkty ekologiczne. Grupa ta z roku na rok regularnie się powiększa, a stając się marką eko możemy pozyskać właśnie taką grupę docelową. Choć nie będziemy działać głównie z myślą o takich osobach, dzięki temu będziemy mogli pozyskać dodatkową grupę klientów.

Jak wdrażać eko marketing w praktyce?

Wdrażanie eko marketingu w praktyce przede wszystkim powinniśmy rozpocząć od maksymalnego dostosowania naszej marki pod kątem ekologicznym. Powinniśmy zrezygnować z używania sztucznych substancji w takim zakresie, w jakim jest to tylko możliwe oraz sprawić, aby nasze produkty i nasza marka były przyjazne środowisku, tylko realna postawa marki może być podstawą wszystkich dalszych działań marketingowych, którą będziemy promowali i poprzez którą będziemy się reklamowali potencjalnym klientom. Warto zatem w jak największym stopniu stać się rzeczywiście firmą eko. Możemy to robić, używając ekologicznych sztućców, wielorazowych opakowań czy zmieniając proces produkcyjny i skład naszego produktu.

Kolejnym krokiem w eko marketingu jeśli już rzeczywiście wyznajemy i wdrożyliśmy ekologiczny tryb funkcjonowania marki, jest sama reklama. Przekaz powinien być oparty na podkreśleniu naszych zielonych działań. Może być to reklamowanie ekologicznego procesu produkcyjnego lub ekologicznego składu produktów. Przekaz reklamowy powinien zatem opierać się na podkreśleniu wszystkich ekologicznych elementów marki. Do tego celu możemy używać różnych metod reklamy takich jak np. pozycjonowanie strony internetowej pod odpowiednimi frazami zawierającymi ekologiczne słowa kluczowe, realizowanie kampanii reklamowych, w których nasze materiały reklamowe będą miały zielony charakter czy podkreślanie ekologicznego charakteru naszej marki podczas promocji w social mediach. Chcąc promować się w internecie, możemy również wykorzystywać marketing szeptany, który będzie podkreślał, że nasza marka działa w ekologiczny sposób. Możemy promować się też w internecie w miejscach, gdzie przebywają osoby o ekologicznym usposobieniu.

Eko marketing to także realne stacjonarne formy promocji. Mogą być nimi np. zorganizowanie realnych eventów ekologicznych jako marka dbająca o środowisko lub realne działania ekologiczne takie jak sadzenie drzew czy przekazywanie małej części zysków na cele ekologiczne ze sprzedaży każdego produktu. Jako marka możemy stawać się również sponsorami festiwali czy eventów o bardzo dużym zasięgu, dzięki czemu będziemy mogli korzystać z niezwykle szerokiej reklamy, której nie będziemy musieli samodzielnie organizować.