Dlaczego warto promować się w sieci poprzez własną stronę internetową? Sprawdź 5 powodów!

Posiadanie własnej strony internetowej oraz reklamowanie się poprzez nią w sieci to zdecydowanie najlepszy pomysł promocji. Witryna internetowa ma wiele zalet i bardzo często wygrywa bezpośrednią rywalizację z innymi sposobami promocji w sieci takimi jak kampanie reklamowe, buzz marketing czy nawet content marketing. Bez wątpienia jest to „must have” każdej marki która chce być widoczna w internecie. Ale dlaczego tak się dzieje? W tym tekście chciałbym zaprezentować 5 największych zalet i powodów dla których, warto posiadać stronę internetową i reklamować się poprzez nią w sieci.

Elastyczna możliwość zaprezentowania danych

Pierwszym i jednym z największych plusów posiadania własnej strony internetowej oraz reklamowania się poprzez nią w sieci jest możliwość zaprezentowania naszej marki w nieskrępowany sposób. Na naszej stronie internetowej możemy zaprezentować naszą markę w dowolny i elastyczny sposób oraz robić to dokładnie tak jak chcemy, jak uważamy za stosowne i jak najlepiej przemówi ona do odbiorców. Tylko własna strona internetowa daje taki komfort gdyż inny formy reklamy są w porównaniu z nią zwykle ograniczone. Na własnej witrynie możemy tworzyć dowolną ilość zakładek i podstron, a także korzystać z różnych szablonów i decydować o jej wielkości i czy rozbudowie. Oprócz ilości informacji którą zamieścimy na naszej stronie internetowej możemy również wdrażać różne formy reklamy. Na własnej witrynie możemy zamieszczać teksty, ale i różnego rodzaju zdjęcia czy materiały wideo, treści interaktywne oraz pliki do pobrania. Tylko na stronie internetowej możemy zrobić to w kompleksowy i całościowy sposób bez rezygnowania z jakichkolwiek form prezentacji marki. Nawet w mediach społecznościowych czy poprzez treści sponsorowane nie będziemy mogli skorzystać jednocześnie z tych wszystkich form reklamy, które ubogacają przekaz.

Używanie odpowiednich form treści, a także prezentowanie marki w ciekawy i przystępny sposób wpływają na odbiór przekazu reklamowego przez klienta. Korzystając z naszej strony internetowej może on uzyskać wszystkie informacje, które chcemy mu przekazać i które są istotne, a dzięki temu może szybciej podjąć pozytywną decyzję zakupową. Na własnej stronie internetowej możemy również zaprezentować wszystkie ważne informacje o naszej marce pozwalające budować pozytywny wizerunek. Odbiorcy mogą uzyskać wszystkie informacje o naszej marce czy produkcie praktycznie na jednej stronie nie musząc przeszukiwać postów, profili czy playlist. Dzięki stosowaniu różnych form treści np. tekstów pisanych, grafik czy wirtualnych spacerów możemy również zaciekawić klienta i przekonać go do zakupu – co zdecydowanie trudniej zrobić jest jednym postem lub jednym nagraniem wideo, które nie pozwalają kompleksowo zaprezentować całej marki.

Twoja witryna — Twoja własność

Drugim również bardzo ważnym plusem reklamowania się poprzez własną stronę internetową jest fakt, iż jest ona naszą własnością. W sytuacji kiedy samodzielnie wykupujemy hosting, domenę czy szablon witryny jest ona własnością marki. Fakt taki powoduje bardzo wiele korzystnych następstw. Przede wszystkim nie musimy działać w zgodzie z regulaminami portali społecznościowych czy systemów reklamowych. Często są one skonstruowane w zawiły sposób i nawet nieświadomie możemy łamać ich zasady. Często też regulaminy nie pozwalają promować się w odpowiedni sposób co ogranicza nasze możliwości promocji.

Bardzo ważnym aspektem jest również możliwości blokowania naszych treści na portalach społecznościowych, w grupach czy w innych miejscach oraz na innych portalach jeśli promujemy się zewnętrznie. W takiej sytuacji może być to spowodowane nieświadomym łamaniem regulaminu, złą interpretacją regulaminu przez właścicieli serwisu czy błędów lub celowego działania poszczególnych wydawców. Strony internetowe w sieci czy np. influencerzy zajmujący się promocją naszej marki, mogą usuwać treści reklamowe i wykonywać współpracę niezgodnie z umową. To wszystko będzie powodowało konieczność żmudnego rozwiązywania problemu i wiele kłopotów.

Posiadając własną stronę internetową mamy pewność, iż będzie ona dostępna w sieci, a zarządzanie nią będzie zależało tylko i wyłącznie od naszych decyzji. Nie musimy również obawiać się naliczenia dodatkowych kosztów czy innych problemów związanych ze współpracami reklamowymi. Jest to bardzo wygodne, a także bezpieczne rozwiązanie, gdyż poświęcając dużo czasu na promocję marki w sieci prowadząc własną witrynę mamy pewność, iż nikt ani nic nie powstrzyma takiej promocji.

Porada: Przydatną poradą kiedy mówimy o własności strony internetowej jest prowadzenie jej właśnie według wyżej opisanego schematu. Nieco mniej niezależnym sposobem jest zakładanie stron na platformach blogowych czy w kreatorach witryn. W takim wypadku będziemy czerpali wszystkie profity i korzyści z posiadania własnej strony internetowej, ale nie będziemy do końca jej właścicielami i również będziemy zależni od marek dostarczających usługi internetowe. Chcąc zatem być jedynym i pełnoprawnym właścicielem witryny w każdym słowa tego znaczeniu, zdecydowanie warto zakupić na własność projekt witryny, a także domenę i miejsce hostingowe oraz obsługiwać witrynę samodzielnie.

Proste korzystanie z witryny

Niezaprzeczalnym plusem strony internetowej z którego warto korzystać jest prostota obsługi i korzystania z witryny internetowej. Po wejściu na stronę www użytkownicy mogą od razu zapoznać się z treściami, a także przeglądać wszystkie treści, zakładki czy informacje na stronie. Mogą robić to bez konieczności rejestracji i tworzenia konta użytkownika, a także nie muszą zapoznawać się ze specyfiką czy charakterystyką danego portalu społecznościowego. Wiele osób nie korzysta z poszczególnych portali w social mediach, a użytkowanie ich bez konta często jest niezwykle problematyczne.

Korzystanie ze strony internetowej dla użytkowników jest również bardzo proste i wygodne. Nie muszą robić nic ponad kliknięcie w link i wykonanie kilku kliknięć już na samej stronie internetowej. Łatwość uzyskiwania informacji oraz szybkość docierania do nich są tak samo ważne jak wiarygodność danych czy ich jakość. Użytkownicy w internecie poszukujący informacji chcą uzyskać je w jak najkrótszym czasie bez konieczności przechodzenia na profile mediach społecznościowych czy wyszukiwania informacji w katalogach biznesowych. Chcą uzyskać je szybko, kompleksowo i w jednym miejscu. Mając do wyboru otwarcie nowej strony internetowej, a poszukiwanie danych w internecie z pewnością wybiorą pierwszą opcję.

Renoma i wiarygodność

Posiadanie swojej własnej strony internetowej to przede wszystkim renoma oraz wiarygodność. Obecnie posiadanie własnej witryny jest obowiązkowym elementem każdej marki która chce być odbierana za wiarygodną oraz profesjonalną. Najlepiej obrazuje to sentencja, iż jeśli nie ma Cię w internecie to nie istniejesz. Z sieci obecnie korzysta bardzo dużo osób a bycie w niej jest kluczowym czynnikiem. Chcąc zatem promować naszą markę, powinniśmy mieć niezależnie od typu czy poziomu rozbudowania własną stronę internetową.

To właśnie od posiadania własnej witryny w internecie zależy czy użytkownicy będą odbierali naszą markę wiarygodnie. Jeśli będziemy posiadali profesjonalną i estetyczną stronę internetową która będzie działała poprawnie już z automatu będziemy odbierani jako wiarygodna marka. Wiedząc o tym jak ważny jest internet w obecnym świecie brak witryny internetowej może powodować wiele negatywnych konsekwencji. Odbiorcy mogą zastanawiać się czy nasza marka rzeczywiście istnieje, a jeśli tak jest to czy nie ma złych zamiarów nie będąc transparentną. Nawet jeśli nasza marka będzie istniała, a nie będzie posiadała strony internetowej wielu klientów może oceniać ją przesadnie negatywnie właśnie z tego względu. Z takim postrzeganiem mamy do czynienia szczególnie przy biznesach lokalnych wśród osób intensywnie korzystających z internetu. Założenie i prowadzenie własnej strony internetowej jest zatem doskonałym sposobem na uwiarygodnienie naszej marki, a także wytworzenie pewnej renomy. Możemy zrobić to stosunkowo łatwo, wykorzystując najprostsze szkielety i szablony witryn w symbolicznych rocznych cenach.

Różne możliwości promocji witryny

Posiadanie własnej strony internetowej to również wiele możliwości promowania witryny. Po jej założeniu możemy wykorzystywać ją na wiele sposobów i promować w internecie na różne możliwości. Będzie przekładało się to na możliwość dostosowania promocji w sieci do naszych możliwości finansowych, które często są ograniczone lub których w ogóle nie ma. Będziemy mogli również wybrać sposób intensywności promowania witryny w zależności od czasu jakim dysponujemy. Szeroki wybór możliwości promocji witryny w sieci to również możliwość osiągania konkretnych celów do jakich dążymy. Posiadając własną witrynę możemy zatem wykorzystywać ją i promować w internecie na różne sposoby, które będą dla nas wygodne.

Przede wszystkim możemy naszą witrynę internetową traktować jedynie jako wizytówkę i przekazywać jej namiar klientom czy kontrahentom jako do portfolio. Jest to najprostszy sposób, dzięki któremu szybko możemy zaprezentować odbiorcom naszą markę. Kolejnym sposobem promowania witryn w internecie jest pozycjonowanie. Jest to dostosowanie strony do wyszukiwarki Google dzięki czemu jest ona umieszczona na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania w kategoriach tematycznych i jest odnajdywania przez potencjalnych klientów szukających informacji, marek, produktów. Pozycjonować stronę internetową możemy samodzielnie lub zlecając to zadanie agencji SEO, a także przeznaczając na ten cel budżety już od kilkuset złotych miesięcznie praktycznie bez górnego limitu. Witrynę możemy również promować w kampaniach reklamowych i systemach promocji, aby odpłatnie pozyskiwać potencjalnych klientów. Dobrym przykładem jest tutaj Google Ads oraz płatne wyniki wyszukiwania czy system reklamowy Facebook Ads. Naszą stronę internetową możemy również polecać w marketingu szeptanym, content marketingu czy inbound marketingu za darmo w ten sposób zwiększając jej widoczność w internecie.